Bąkowa Góra

Czwartek, 4 sierpnia 2016 · Komentarze(7)
Kategoria Reczków

Po wczorajszym 8-mio godzinnym siedzeniu za kierownicą dzisiaj pełen relaks z kręcenia pomiędzy dwoma województwami Łódzkim i Świętokrzyskim. Za cel obrałem sobie zamek w Bąkowej Górze oraz kąpiel w Pilicy, którą uważam za jedną z piękniejszych rzek (rzeka idealna dla naszego kajakarza "Kajacka"). Nie wiem jak u was, ale dzisiaj na mojej trasie lał się żar z nieba (w słońcu 32 stopnie), dodatkowo trasa bardzo urozmaicona na której królowały piachy, szutry i bardzo kiepskiej jakości asfalty i masę górek, poza tym było super, bo te gładkie niemieckie asfalty po jakimś czasie mogą zanudzić każdego ;)))

Dzisiaj będzie dużo zdjęć

W tych okolicach można spotkać masę takich kapliczek i przydrożnych krzyży.

Stawy rybne "Papiernia" a obok buduje się chyba jakiś zajazd

Zuzowy (w tej miejscowości urodziła się moja mama).

Przedbórz...pierwsze spotkanie z Pilicą

Bąkowa Góra

Zamek w Bąkowej Górze

Tuż obok ruin zamku w Bąkowej Górze, zachował się młodszy od niej, ale również ciekawy dwór znanego rodu Małachowskich herbu Nałęcz. Byli oni właścicielami pobliskich Majkowic.

Tamtejszy kościół

Wspomniane Majkowice i ...

...ruiny zamku Surdęga

Dalsza część trasy wiodła wzdłuż rzeki Pilica

Trzy Morgi

Jedyny most, a raczej kładka na rzece Pilica pomiędzy Przedborzem a Sulejowem w miejscowości Trzy Morgi

Przerwa na kąpiel po trudach podróży bo z nieba lał się żar.

Sulejów

Rzeka Czarna, która nieopodal wpływa do Pilicy we wsi Ostrów

Znajome okolice... We wsi Zuzowy mamy domek...Często jeździmy rowerami na Papiernię. Bąkową Górę też znamy... ;))

Gość 10:30 środa, 20 lutego 2019

Drażnisz widokami z fotek

strus 09:29 piątek, 5 sierpnia 2016

Kładka świetna. Jak wspominali przedmówcy - fajnie zobaczyć wpis z nieznanych terenów.

michuss 21:06 czwartek, 4 sierpnia 2016

Brawo Mirek, świetna wyprawa - dzięki za podzielenie się z nami fotkami z nieznanych okolic. Dwa zamki - no i ta niesamowita kładka ! Trzy Morgi - kojarzy mi się to z Kargulem i Pawlakiem :-)

leszczyk 20:05 czwartek, 4 sierpnia 2016

Jak to miło oglądać zupełnie inne, nowe obrazki z okolic których się nie zna.Gratuluję wybornej formy sportowej i "fotograficznej" . Tym milej oglądam błękitne niebo z drobnymi chmurkami mając przed sobą fatalną prognozę pogody na jutro w Szczecinie.

jotwu 19:41 czwartek, 4 sierpnia 2016

Nareszcie Mirku nowe okolice a nie te nudne asfalty niemieckie :D Miłego kręcenia :)

Trendix 15:29 czwartek, 4 sierpnia 2016
Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa wynos