Sierpień, 2021

50-tka

Poniedziałek, 9 sierpnia 2021 · Komentarze(3)
Dzisiaj zaczynam drugi tydzień urlopu i mam w planie złapać trochę kilometrów, ponieważ od września znowu mam w pracy ostrą "tyrkę", która zabierze mi prawie wszystkie weekendy.
Dzisiejsza jazda to lekki rozruch po dniu spędzonym w samochodzie z powrotu ze Szklarskiej Poręby.

Plaża w Stolcu zmieniła się nie do poznania...oczywiście na plus

Granica w Buk-Blankensee

Szklarska Poręba dzień 7 (Świeradów Zdrój-Wieża Skywalk)

Sobota, 7 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Dzień siódmy to dzień pełnego laytu, to dzień zakupów pamiątek i słoneczny dzień by odwiedzić w Świeradowie Zdroju wieże Skaywalk, która oddalona jest od Szklarskiej Poręby również na rzut beretem. Punktualnie o 10:00 doszliśmy piechotą z parkingu do wspomnianej wieżyczki Sky Walk w Świeradowie - największym projekcie tego typu w Polsce na ten moment. Wieża ze ścieżką w chmurach ma 65 metrów wysokości. Na szczyt Sky Walk poprowadzi 850-metrowa ścieżka. Przejście między piętrami uatrakcyjnia wiele punktów widokowych i atrakcji takich jak np. kokon pająka - zabawna plątanina sieci, która przypadnie do gustu szczególnie dzieciakom (na pewno przyjadę tu ze swoimi wnukami, którzy obecnie grasują po zakopiańskich ścieżkach turystycznych z rodzicami - weszli nawet zielonym szlakiem na Kasprowy Wierch).

Śladu również brak

Trochę trzeba było podejść...ale co tam, po tylu dniach chodzenia w górach to pikuś

Wspomniana "Sieć Pająka"

Aby zrobić sobie selfie ze szklanego tarasu trzeba było stać w kilometrowej kolejce...nie dla mnie.

Szklany taras widokowy

Następna atrakcja tej wieży to możliwość zjazdu z samej góry na dół tą rurą...śmiałków nie brakowało

No i wszystko co dobre szybko się kończy, tydzień spędzony w miarę aktywnie (bo po to się jedzie w góry). Od poniedziałku mam jeszcze tydzień urlopu i mam nadzieję, że trochę poświęcę więcej czasu na moje pierwsze hobby i sobie popedałuje ;)))

Szklarska Poręba (dzień 6)

Piątek, 6 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Szósty dzień pobytu w Szklarskiej Porębie miał być esencją naszego przyjazdu do tej miejscowości. W tym dniu zaplanowaliśmy sobie wycieczkę do Śnieżnych Kotłów, o których czytaliśmy jeszcze przed wyjazdem, a zdjęcia jeszcze bardziej utwierdziły nas w przekonaniu, że warto tam iść. Rano zaraz po śniadaniu udaliśmy się piechotą na drogę serwisową kolejki linowej w kierunku zielonego szlaku przy przystanku przesiadkowym Szrenica 1. Droga ta zawiodła nas do żółtego szlaku przy Schronisku Pod Łabskim Szczytem wprost na szczyt gdzie znajduje się Schronisko „Nad Śnieżnymi Kotłami” – dawne schronisko turystyczne w Karkonoszach nad Śnieżnymi Kotłami na wysokości 1490 metrów n.p.m. Obecnie znajduje się w nim Radiowo-Telewizyjny Ośrodek Nadawczy i stacje bazowe telefonii komórkowej – RTON Jelenia Góra/Śnieżne Kotły.

Stacja przesiadkowa Szrenica 1

Schronisko Pod Łabskim szczytem

Żółty Szlak (ależ widoki)

Mgła, mgła i jeszcze raz mgła (ale tylko chwilę, zaraz wiatr wszystko przewieje i wyjdzie słońce)

Śnieżne Kotły i widok na Śnieżne Stawki

Jeden kroczek i jesteśmy w Czechach

Schodzimy na Szrenicę

Twarożnik

Trzy Świnki ;)))

Tyle ludzia to jeszcze nie widziałem (droga na Szrenicę była zablokowana przez tysiące ludzi...może wreszcie ukazała się wspomniana przeze mnie wcześniej Matka Boska)

Chwila odpoczynku przy Schronisku PTTK

Dzisiejszego dnia pogoda nam dopisała i to była moja najlepsza wycieczka jeśli chodzi o podziwianie widoków, schodząc ze Śnieżnych Kotłów czerwonym szlakiem w kierunku Szrenicy można się było zakochać w widokach jakie tam zobaczyliśmy.

Szklarska Poręba (dzień 5)

Czwartek, 5 sierpnia 2021 · Komentarze(1)

Dzień 5

Dzień piąty miał być lajtowym dniem z dwóch powodów: po pierwsze byliśmy trochę zmęczeni, a po drugie od rana lało jak z cebra. Ale ile można siedzieć w hotelu i gapić się w telewizor...długo się nie zastanawialiśmy, szybkie spojrzenie na mapę i w okolicy są jeszcze dwie rzeczy do obejrzenia.

SOKOLE OKO (to tama na strumieniu Kamieńczyk)

Z nieba leje, a na tamie wody jak na lekarstwo

Krucze Skały

Zdjęcie komórką robiła moja "małż"...jak zawsze rozmyte i nie ostre;)))

Szklarska Poręba

I tak minął ten deszczowym ale piękny dzień.

Szklarska Poręba (Karpacz (Samotnia-Słonecznik-Pielgrzym))

Środa, 4 sierpnia 2021 · Komentarze(0)

Dzień 4

Dzień czwarty to następne słoneczne okno pogodowe, które chcieliśmy wykorzystać na zaległe z przed trzech lat zaliczenie Schroniska Samotnia z jej pięknym widokowo jeziorem Mały Staw w drodze na Śnieżkę. Trzy lata temu wchodziliśmy na Śnieżkę "Głównym szlakiem Sudeckim" Doliną Łomniczki i było nam nie po drodze, ponieważ ze Śnieżki schodziliśmy do Karpacza Czesko-Polską stroną przez Schronisko Jelenka. Ze Szklarskiej Poręby do Karpacza to tylko rzut kamieniem i o dziewiątej byliśmy już na parkingu koło Świątyni Wang.

Dzień zapowiadał się przepięknie, ale dochodząc do wspomnianego Schroniska Samotnia z nieba popłynęła struga deszczu (na szczęście zawsze zabieramy długie płaszcze przeciwdeszczowe, które w takich sytuacjach sprawdzają się rewelacyjnie).

...i po deszczu

Małżonka miała chęć wejścia powtórnie na Śnieżkę, ale ja namówiłem ją na trasę żółtym szlakiem z ruin Schroniska Bronka Czecha na podziwianie widoków na Wielki Staw i zdobycie następnego szczytu Słonecznik, by potem zejść obok Pielgrzymów do Starej Polany

"Słonecznik" zdobyty

Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni

Pielgrzymy

Przepiękny widok na "Polanę - kotki"

Droga powrotna to powtórny kierunek na Świątynię Wang i powrót samochodem do Szklarskiej Poręby

Szklarska Poręba (dzień 3)

Wtorek, 3 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Kategoria Kije, GÓRY

Dzień 3

Dzień trzeci to słoneczne okienko pogodowe, które chcieliśmy wykorzystać na zdobycie głównego szczytu Szrenicę (1361 m.n.p.m). Nasza droga wiodła powtórnie do wodospadu Kamieńczyk, aby po opłaceniu stosownej opłaty w kasie Karkonoskiego Parku Krajobrazowego wdrapywać się na wyżej wspomnianą "Górkę" wraz z innymi piechurami maści wszelakiej. Pierwszy raz w życiu nie słyszałem tylu "O MATKO BOSKA" od idących z nami  w tej pielgrzymce Januszów i Grażynek na widok co rusz pojawiających się za zakrętów wyższych przewyższeń (w pewnym momencie byłem pewny, że gdy dojdziemy na Szrenicę Matka Boska po tylu westchnieniach na pewno się ukaże ))):).

W tle Schronisko PTTK

Szrenica coraz bliżej

Szrenica zdobyta

Trzy Świnki

Schronisko Pod Łabskim Szczytem

Kukułcze Skały

Po zdobyciu tej pięknej góry zeszliśmy najpierw zielonym a później żółtym szlakiem do naszego hotelu w Szklarskiej Porębie

Szklarska Poręba

Poniedziałek, 2 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Dzisiaj będzie trochę z innej beczki, mianowicie tygodniowy pobyt w Szklarskiej Porębie, a dokładniej na szlakach tej przepięknej miejscowości. Ze względu, że moja małżonka uwielbia chodzić po górskich szlakach (dla mnie po jeździe rowerem to druga przyjemność spędzania wolnego czasu na urlopie) wybrała dla nas tą urokliwą miejscowość położoną od południa na stokach Karkonoszy, a od północy Gór Izerskich. Po późnym przyjeździe w pierwszy dzień było zbyt mało czasu, aby zaliczyć jakąś ambitną trasę, dlatego zwiedziliśmy tylko Szklarską Porębę i ze względu, że nasz hotel Gawra był położony blisko głównych szlaków turystycznych udaliśmy się na 5 kilometrowy spacer zobaczyć perełkę tego miasta wodospad Kamieńczyk

(niestety szlaku nie rejestrowałem)

Paskudna droga do wodospadu Kamieńczyk

Niestety, ze względu na godz.18:30 główny taras widokowy był zamknięty

Pozostało tylko go oglądać za krat

Dzień 2

Dzień drugi ze względu, że był deszczowy (mówiąc szczerze to cały tydzień lało) wybraliśmy się na mały rekonesans po głównych atrakcjach tego miasta, mianowicie chcieliśmy zobaczyć drugi wodospad tego miasta Wodospad Szklarki

Wodospad Szklarki

Drugą atrakcją na naszej trasie był Chybotek czyli granitowa grupa skalna w Górach Izerskich

Następną atrakcją był Złoty Widok...to jedno z wielu miejsc w szklarskich Górach Izerskich, które oferują świetne widoki na Karkonosze.