Szklarska Poręba

Poniedziałek, 2 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Dzisiaj będzie trochę z innej beczki, mianowicie tygodniowy pobyt w Szklarskiej Porębie, a dokładniej na szlakach tej przepięknej miejscowości. Ze względu, że moja małżonka uwielbia chodzić po górskich szlakach (dla mnie po jeździe rowerem to druga przyjemność spędzania wolnego czasu na urlopie) wybrała dla nas tą urokliwą miejscowość położoną od południa na stokach Karkonoszy, a od północy Gór Izerskich. Po późnym przyjeździe w pierwszy dzień było zbyt mało czasu, aby zaliczyć jakąś ambitną trasę, dlatego zwiedziliśmy tylko Szklarską Porębę i ze względu, że nasz hotel Gawra był położony blisko głównych szlaków turystycznych udaliśmy się na 5 kilometrowy spacer zobaczyć perełkę tego miasta wodospad Kamieńczyk

(niestety szlaku nie rejestrowałem)

Paskudna droga do wodospadu Kamieńczyk

Niestety, ze względu na godz.18:30 główny taras widokowy był zamknięty

Pozostało tylko go oglądać za krat

Dzień 2

Dzień drugi ze względu, że był deszczowy (mówiąc szczerze to cały tydzień lało) wybraliśmy się na mały rekonesans po głównych atrakcjach tego miasta, mianowicie chcieliśmy zobaczyć drugi wodospad tego miasta Wodospad Szklarki

Wodospad Szklarki

Drugą atrakcją na naszej trasie był Chybotek czyli granitowa grupa skalna w Górach Izerskich

Następną atrakcją był Złoty Widok...to jedno z wielu miejsc w szklarskich Górach Izerskich, które oferują świetne widoki na Karkonosze.