Szklarska Poręba (Karpacz (Samotnia-Słonecznik-Pielgrzym))

Środa, 4 sierpnia 2021 · Komentarze(0)

Dzień 4

Dzień czwarty to następne słoneczne okno pogodowe, które chcieliśmy wykorzystać na zaległe z przed trzech lat zaliczenie Schroniska Samotnia z jej pięknym widokowo jeziorem Mały Staw w drodze na Śnieżkę. Trzy lata temu wchodziliśmy na Śnieżkę "Głównym szlakiem Sudeckim" Doliną Łomniczki i było nam nie po drodze, ponieważ ze Śnieżki schodziliśmy do Karpacza Czesko-Polską stroną przez Schronisko Jelenka. Ze Szklarskiej Poręby do Karpacza to tylko rzut kamieniem i o dziewiątej byliśmy już na parkingu koło Świątyni Wang.

Dzień zapowiadał się przepięknie, ale dochodząc do wspomnianego Schroniska Samotnia z nieba popłynęła struga deszczu (na szczęście zawsze zabieramy długie płaszcze przeciwdeszczowe, które w takich sytuacjach sprawdzają się rewelacyjnie).

...i po deszczu

Małżonka miała chęć wejścia powtórnie na Śnieżkę, ale ja namówiłem ją na trasę żółtym szlakiem z ruin Schroniska Bronka Czecha na podziwianie widoków na Wielki Staw i zdobycie następnego szczytu Słonecznik, by potem zejść obok Pielgrzymów do Starej Polany

"Słonecznik" zdobyty

Bardzo zmęczeni, ale zadowoleni

Pielgrzymy

Przepiękny widok na "Polanę - kotki"

Droga powrotna to powtórny kierunek na Świątynię Wang i powrót samochodem do Szklarskiej Poręby