Wycieczka do Glashutte

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · Komentarze(2)

Kiedy ostatnio jechałem do Hintersee zauważyłem na rogatkach po lewej stronie ścieżkę rowerową wiodącą w kierunku Glashutte i korzystając z tak słonecznego dnia pojechałem w/w ścieżką (dlaczego nasi budowniczowie ścieżek rowerowych nie biorą przykładu od Niemców, tylko uparcie budują z Polbruku a Niemiaszki wylewają równiutki asfalt). Wrażenia super, żeby opisać jazdę taką ścieżką to trzeba się przejechać, ale na pewno wielu tu piszących jechało a ja Ameryki nie odkryłem

Ścieżka Hintersee-Glashutte

Wiejski cmentarz w Glashutte
Ogólnie wieś Glashutte znana była z huty szkła, którą wybudowała rodzina von Ramin

Muzeum w Glashutte

W latach 1906-1945 przez wieś prowadziła linia kolejowa Stobno Szczecińskie - Nowe Warpno, istniała także stacja "Stolzenburger Glashütte".

Stacja kolejki wąskotorowej w Glashutte

Właśnie tą trasą kolejki wąskotorowej zapragnąłem się przejechać

Nasyp po byłej kolejce wąskotorowej a teraz ścieżka rowerowa

Ścieżką można dojechać do jeziorka śródleśnego Thursee nieopodal Pampow (już tu kiedyś byłem) a tam znajduje się "Leśny Amfiteatr", albo coś w tym stylu

Z Pampow rzut kamieniem do granicy w Stolcu

Granica w Stolcu
Ze Stolca :) tradycyjnie przez Bolków nad jezioro Świdwie

Muzeum Ornitologiczne i wieża obserwacyjna w Świdwiu

W drodze do Tanowa korzystając że niema jeszcze tak dużo zieleni, chciałem zobaczyć ruiny pałacu, który wybudowała rodzina von Ramin nieopodal grobów, niedawno pokazałem je na forum

Tak jeszcze wyglądał w latach 50

A to co pozostało gdy my Polacy weźmiemy w swoje ręce