Śladem "Dornfelda" (Beek-Brücke...Trakt Myślibórz Wielki-Rieth)

Niedziela, 13 maja 2012 · Komentarze(5)

Wstyd się przyznać, ale nigdy jeszcze nie byłem w Myśliborzu Małym chociaż Myślibórz Wielki odwiedziłem już wielokrotnie na różnych wypadach rowerowych. Do odwiedzenia tego miejsca skłonił mnie wpis na blogu "Dornfelda", który wspominał że Myślibórz Mały (niem. Klein Mützelburg) znajdował się przy leśnym trakcie, który prowadził z Myśliborza Wielkiego do Rieth przez strugę "Beeke" (obecnie Myśliborka) na której kiedyś znajdował się most (dlatego Brücke), a że lubię odkrywać takie stare zapomniane miejsca i dodatkowo pogoda nie zachęcała do jakieś dłuższej trasy a ta z kolei będzie prowadziła duktami leśnymi dlatego wziąłem "Meridę" i utartym szlakiem z Polic przez Tanowo i Dobieszczyn udałem się do Myśliborza Wielkiego.

Tanowo...niech i ja mam jakiś wkład, w podglądaniu tych pięknych ptaków

Panowie drogowcy ograniczają się tylko do ustawienia znaków na drogach, które totalnie nadają się do kapitalnego remontu

Myślibórz Wielki...Gross Mützelburg

Za leśniczówką w Myśliborze Wielkim skręcamy w prawo w leśną drogę i jadąc cały czas prosto dojedziemy do Myśliborza Małego, który przed wojną był małą kolonią osadniczą.

Myślibórz Mały

Widać że osada się rozwija i budowane są nowe domy

Trakt po polskiej stronie kończy się na strudze Myśliborka, na której według mapy Dornfelda znajdował się most.

Granica...słupy graniczne 880

Po moście zostały ino te dwie belki

Trasę powrotną wybrałem leśną drogą pomiędzy dwoma jeziorami, które znajdują się nieopodal tych miejscowości a przy których wybudowano mnóstwo domków wczasowych.

Stare zabudowania gospodarcze w osadzie Maszkowo dawniej Moritzhof

Strumień łączący J.Myśliborskie Małe z Dużym

Domki letniskowe w Myśliborze Wielkim

Zabudowania po byłym nadleśnictwie

Trasa powrotna to stara, sprawdzona wielokrotnie droga prowadząca przez jezioro Piaski, Podbrzezie, Tanowo.

No i oczywiście musiało zacząć padać