Bąkowa Góra

Środa, 24 lipca 2013 · Komentarze(2)

Wyjazd do Bąkowej Góry chodził mi po głowie od dawien dawna, jeszcze za czasów kiedy byłem małym gówniarzem a wszystko dzięki opowieściom mojej babci o wspaniałym zamku, który mieści się na samym szczycie tej góry. Zamek obronny w Bąkowej Górze powstał w połowie XV w. na miejscu wcześniejszej, drewnianej budowli. Budowę dworu przypisuje się Zbigniewowi Bąkowi herbu Zadora, który był synem jednego z najbardziej zaufanych dworzan Władysława Jagiełły – Zbigniewa Bąka seniora. Po śmierci Zbigniewa juniora w roku 1489 dwór zaczął zmieniać właścicieli i proces ten trwał do XVIII w., kiedy budowla została ostatecznie opuszczona. Niszczejący dwór został dodatkowo nadwyrężony w latach 20-tych XX w. przez ówczesnych właścicieli – Potockich, którzy poszukiwali hipotetycznego skarbu ukrytego w lochach dworu. Obecnie zabytek jest własnością prywatną

[/b]Zuzowy-Łowisko rybackie (za śmieszne pieniądze można tu łowić do woli[/b]

Gajówka Zuzowy

Bąkowa Góra znajduje się 8km od Przedborza.

[/b]kościół parafialny pw. Świętej Trójcy, XV-XVIII w[/b]

Po zwiedzeniu zamku, dworu i kościoła udałem się wzdłuż Pilicy do miejscowości Sulejów, który miał być miejscem późniejszej wycieczki nad Zalew Sulejowski.