Dojo

Niedziela, 7 sierpnia 2016 · Komentarze(6)

Po wczorajszym całodniowym deszczu dzisiaj skoro świt wyjrzało piękne słoneczko, ale z kolei ostro podwiewał wiatr. Chcąc nie chcąc dosiadłem swojego rumaka i w drogę (przecież po to brałem rower na urlop, a nie żeby leżeć bezczynnie). Mam taką w tym rejonie ulubioną trasę, którą będąc w tych okolicach muszę zaliczyć, a jest nią wycieczka do japońskiej wioski sztuk walki w miejscowości Stara Wieś. Trasa jest bardzo malownicza typowa dla tego rejonu, mianowicie masę górek, szutrów i ścieżek biegnących przez gęste lasy, jednym słowem wielka sielanka

Oleszno

Żeleźnica

Tradycyjnie trasa wiodła przez Żeleźnicę w której to  król Kazimierz Wielki, a polując na dzikiego zwierza, spadł z konia i złamał sobie nogę. Nikogo nie było przy nim, bo strzelcy rozproszyli się po kniei i król leżał zemdlony, bez żadnej pomocy ludzkiej. Na ratunek przybył św. Mikołaj, patron stad pasących się w lasach. Święty ten opatrzył nogę dobrego króla, pomógł mu dosiąść konia i przeprowadził przez knieję do grona panów, który z nim polowali. Na tym miejscu postawiono drewniany modrzewiowy kościółek, a w ołtarzu postawiono obraz św. Mikołaja. Odtąd czczono świętego jako patrona okolicy, jak również w okolicznych parafiach.

Tamtejszy kościół  parafialny pw. św. Mikołaja, murowany z 1869-1870

Stara Wieś "Dojo"

Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki „Dojo – Stara Wieś”

Takich skrótów też było dużo

Przedbórz

Jak ja bym na wyjeździe jeździł rowerem a nie zwiedzał z rodziną to dopiero bym się nasłuchał

strus 08:41 wtorek, 9 sierpnia 2016

Moje gratulacje za całokształt wycieczki - z tym większą się przegląda Twój wpis, bo z terenów dla mnie "egzotycznych" - życzę Ci pogody na następne dni aktywnego urlopu.

jotwu 08:43 poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Świetny dystans po nieznanych dla mnie terenach, super relacja - dzięki, ze zamiast byczyć się na urlopie, to znajdujesz czas na bloga.

leszczyk 20:12 niedziela, 7 sierpnia 2016

Ciekawie, nowe tereny :-)

panther 19:39 niedziela, 7 sierpnia 2016
Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa nnejt