Szklarska Poręba (dzień 6)

Piątek, 6 sierpnia 2021 · Komentarze(1)
Szósty dzień pobytu w Szklarskiej Porębie miał być esencją naszego przyjazdu do tej miejscowości. W tym dniu zaplanowaliśmy sobie wycieczkę do Śnieżnych Kotłów, o których czytaliśmy jeszcze przed wyjazdem, a zdjęcia jeszcze bardziej utwierdziły nas w przekonaniu, że warto tam iść. Rano zaraz po śniadaniu udaliśmy się piechotą na drogę serwisową kolejki linowej w kierunku zielonego szlaku przy przystanku przesiadkowym Szrenica 1. Droga ta zawiodła nas do żółtego szlaku przy Schronisku Pod Łabskim Szczytem wprost na szczyt gdzie znajduje się Schronisko „Nad Śnieżnymi Kotłami” – dawne schronisko turystyczne w Karkonoszach nad Śnieżnymi Kotłami na wysokości 1490 metrów n.p.m. Obecnie znajduje się w nim Radiowo-Telewizyjny Ośrodek Nadawczy i stacje bazowe telefonii komórkowej – RTON Jelenia Góra/Śnieżne Kotły.

Stacja przesiadkowa Szrenica 1

Schronisko Pod Łabskim szczytem

Żółty Szlak (ależ widoki)

Mgła, mgła i jeszcze raz mgła (ale tylko chwilę, zaraz wiatr wszystko przewieje i wyjdzie słońce)

Śnieżne Kotły i widok na Śnieżne Stawki

Jeden kroczek i jesteśmy w Czechach

Schodzimy na Szrenicę

Twarożnik

Trzy Świnki ;)))

Tyle ludzia to jeszcze nie widziałem (droga na Szrenicę była zablokowana przez tysiące ludzi...może wreszcie ukazała się wspomniana przeze mnie wcześniej Matka Boska)

Chwila odpoczynku przy Schronisku PTTK

Dzisiejszego dnia pogoda nam dopisała i to była moja najlepsza wycieczka jeśli chodzi o podziwianie widoków, schodząc ze Śnieżnych Kotłów czerwonym szlakiem w kierunku Szrenicy można się było zakochać w widokach jakie tam zobaczyliśmy.