Wycieczka Nowe Warpno-Rieth

Sobota, 28 maja 2011 · Komentarze(3)

Dzisiaj miał być wyjątkowo polski akcent po ostatnich niemieckich wojażach, tym bardziej że znowu pogoda była nie za specjalna (wiał zimny wiatr). Trasa miała przebiegać: Police, Trzebież, Warnołęka, Nowe Warpno.

Ratusz w Nowym Warpnie

Kościół p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Nowym Warpnie

Port Jachtowy

Nowe Warpno jest to małe miasteczko rybackie, kiedyś słynące z przepraw promowych do Altwarp (strefa wolnocłowa), z wielkim targowiskiem, na którym Niemcy kupowali polskie różności. W porównaniu do Altwarp widać kolosalną różnicę między obu miastami, a nasze Nowe Warpno mogłoby być perełką turystyczną w tym regionie (jaką jest Altwarp po drugiej stronie Jeziora Nowowarpieńskiego).

Kiedyś tętniące życiem dzisiaj wymarłe Targowisko w Nowym Warpnie

Z Nowego Warpna miałem jechać przez Myślibórz Wielki i Dobieszczyn do Polic, ale zaraz za Nowym Warpnem w kierunku Myśliborza zauważyłem drogowskaz kierujący leśnym duktem do Rieth po byłym nasypie kolejki wąskotorowej "Stobno (Stöven) pod Szczecinem z Nowym Warpnem (Neuwarp)". Pamiętając z niedawnej wycieczki jaka jest fatalna droga do Dobieszczyna skusiłem się pojechać do Niemiec (tym bardziej, że miałem w planach trasę Police-Rieth-Nowe Warpno).

Droga prowadząca do granicy Nowe Warpno-Rieth

Droga ta to leśny szutrowy dukt prowadzi przez piękny bukowy las, dobrze oznakowany (na drzewach niebieskie tło i czerwona kropa oraz masę drogowskazów), a kończy się na odremontowanym ceglanym moście a zarazem granicy polsko-niemieckiej.

Most graniczny na rzece Myśliborka

Z granicznego mostka pojechałem do Rieth po drodze podziwiając Tyrolskie zabudowania

Dalej było już tradycyjnie ścieżką rowerową z wiatrem w plecy do Ludwigshof, fotografować pasące się tam koniki,

Wybieg dla koni w Ludwigshof

następnie przez Hintersee do granicy

Granica Hintersee-Dobieszczyn

i dalej z wiaterkiem w plecy przez Tanowo do Polic (a miało być swojsko po polsku, a wyszło polsko-niemiecko)