Krzywy Las (Gryfino)

Piątek, 19 października 2012 · Komentarze(5)

Tak jak pisałem wczoraj, korzystając z urlopu zrobiłem sobie trochę dłuższą wycieczkę, którą planowałem odbyć jeszcze w tym roku, tylko zamknięty most w Mescherin uniemożliwiał mi odwiedzenie "Krzywego Lasu" za Gryfinem, a tak poza tym to pogoda zrobiła mi miły prezent podczas mojego dwudniowego urlopu (słońce i bardzo ciepło). Ostatnio bardzo polubiłem jazdę w stronę Kołbaskowa przez miejscowości Ostoja, Rajkowo, Warzemice, Karwowo, Smolęcin jednym słowem bardzo mały ruch samochodów w porównaniu z Europejską i jazdą przez Przecław. Gdy wyjeżdżałem było jeszcze ciemno, nic dziwnego o tej porze roku godzina 7.00 to trochę za wcześnie, ale mój zegar biologiczny widocznie jeszcze się nie przestawił na jesienną aurę.

Uroczysko przed wschodem słońca

Karwowo o wschodzie słońca

No i gdzie tu jechać?

Jadąc do "Krzywego Lasu" miałem okazję przejechać się po nowo wyremontowanym moście Mescherin-Gryfino.

Przejście graniczne Mescherin-Gryfino

Minąwszy przejście graniczne miałem okazję przejechać się ścieżką rowerową która prowadzi do Gryfina...szkoda strzępić języka bo mogły by tu paść bardzo niecenzuralne słowa, jednym słowem...musimy jeszcze bardzo dużo uczyć się od naszego zachodniego sąsiada.

Ścieżka (w przenośni) rowerowa Mescherin-Gryfino

Gryfino

Z Gryfina udałem się w stronę elektrowni "Dolna Odra" do miejscowości Nowe Czarnowo w którym to znajduje się ów pomnik przyrody o nazwie "Krzywy Las", a który jak głosi legenda został posadzony w latach 30 i ukształtowany ręką ludzką do celów stolarskich lub szkutniczych.

A ten co tu robi :)

Po chwili odpoczynku na robienie fotek tego dziwu natury i małym posiłku udałem się w drogę powrotną do Gryfina i Mescherin z którego udałem się znowu do Staffelde i chcąc choć trochę urozmaicić sobie drogę udałem się do Pargowa i Kamieńca.

Droga powrotna (most w Gryfinie)

Chwila odpoczynku przed wjazdem do Staffelde (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ;))

Kurhan w Staffelde

Korzystając z naprawdę pięknej pogody udałem się w stronę Pargowa i Kamieńca

Gdy dotarłem do Kołbaskowa miałem do wyboru, albo wracać ruchliwą trasą w stronę Przecławia, albo wracać poranną trasą (wybrałem to drugie, bo piękniejsze widoki i jednak znikomy ruch samochodów).

Konik w Smolęcinie - ten to ma wyżerkę w postaci spadniętych jabłek w sadzie (a jest ich naprawdę mnustwo)

Teraz coś kolejowego

Naprawdę piękne widoki (chyba to będzie moja stała trasa do Kołbaskowa)

Następnie już poranną trasą udałem się na Głębokie, Tanowo i do Polic korzystając z pięknie zapowiadającej się jesieni.

To samo "Uroczysko", ale już w dziennym słońcu