Wycieczka nad Jezioro Latzigsee

Niedziela, 1 maja 2011 · Komentarze(3)

Święta i po świętach, trzeba spalić trochę kalorii pogoda dzisiaj słoneczna, ale bardzo wieje silny wiatr. Wybrałem się nad Jezioro Latzigsee, które znajduje się niedaleko małej wsi Grünhof. Nad jeziorem tym znajduje się punkt widokowy oraz ścieżka rowerowa do miejscowości Koblentz, do której mam niedługo zamiar jechać.

Trasę zaplanowałem przez Jezioro Świdwie-Stolec-Pampow-Grünhof.
Na samym początku na drodze w kierunku Świdwia sympatyczni goście

Dziki, które za bardzo się mnie nie bały

W Węgorniku znajduje się szkółka lub sklep z roślinami, w której teraz wiosną zakwitły przepięknie niektóre drzewka

Węgornik szkółka leśna albo sklep z roślinami

W Niemczech poza punktami widokowymi (takimi z drewna) można znaleźć też takie mobilne

Mobilny punkt obserwacyjny

Z Pampow kierujemy się na wieś Grünhof, w której znajduje się wielkie gospodarstwo rolne, dalej kierujemy się na miejscowość Rothenklempenow i w połowie drogi zobaczymy drogowskaz w kierunku jeziora

Kierunek Jezioro Latzigsee

Drogą tą dojedziemy do jeziora i wieżyczki widokowej, której spodziewałem się bliżej jeziora i trochę większej, ale lepszy rydz jak nic.

Punkt obserwacyjny nad Jeziorem Latzigsee

Jezioro Latzigsee

Ścieżka rowerowa, która biegnie obok jeziora do miejscowości Koblentz też nie jest idealna (szutrowa piaszczysta). Drogę powrotną wybrałem przez Glashütte, Hintersee, którą dzisiaj się paskudnie jechało bo wiał silny wiatr.

Ścieżka rowerowa Hintersee-Glashütte, którą niedawno jechałem

Na szczęście w drodze powrotnej przez Tanowo do samych Polic wiaterek wiał w plecy.